
«Conference and Trade Show Intelligence»

Книга анонсирована на сайте международной организации профессионалов конкурентной разведки (см. https://www.scip.org/infoBook.php?BookID=577&ppp).
Торговые ярмарки, конференции, собрания и съезды, прочие аналогичные публичные мероприятия представляют собой отличную возможность для проведения конкурентной разведки, для сбора информации и анализа рыночных тенденций, новых технологий, планов и намерений конкурентов, и так далее. К сожалению, далеко не все компании по достоинству оценивают и используют возможность в относительно короткий срок и без значительных затрат собрать важную конкурентную информацию.
Написанная с расчетом на профессионалов КР и тех, кто занят в сфере проведения выставок, книга помогает получить знания, необходимые для реализации потенциала КР на таких мероприятиях, овладения данными, на основе которых могут приниматься важные стратегические решения.
Каждая из глав написана специалистом по данной конкретной проблеме. Все главы объединены в шесть крупных разделов, рассказывающих последовательно о том, как профессионалам КР готовиться к выставкам, как работать на них и после завершения мероприятия, как реализовывать собранный материал.
Содержание (Table of Contents):
Overview What is Competitive Intelligence and How Does This Relate to Conferences and Trade Shows? Jonathan Calof Trade Show Intelligence: Making the Most of It. Vernon Prior Engineering Engineers: How to Develop a Trade Show Intelligence Process. J. P Ratajczak Pre-Show Preparation Preparing the CEO for a Conference or Trade Show. William West What to Do Before the Show. Brian Soth At the Show Mining Conference Materials - Ways to Strike Gold with Secondary Sources. Alison Bourey On Site Tools and Techniques for Primary Information Gathering. Anne Barron Elicitation - A Critical Part of Your Trade Show Tool Kit. John Nolan The Human Element of Intelligence Gathering at Trade Shows and Conventions. Krista Davies How to Execute a Trade Show Intelligence Plan. Arjan Singh, Jodie Peake, and Leonard Fuld After the Show Multi-Year Trade Show Attendance and Its Impact on Intelligence Gathering. Daniel Himelfarb Communicating the Value of Trade Shows to Decision-Makers. Joseph Goldberg and Tim Barak Build on Show Interactions - Leverage Your Contact Network. Eric Glitman Special Topics Going Solo: Sharpen Your Trade Show Collection Skills. Ellen Naylor Solo CI Trade Show Collection. Kathrine Hayes The Ethics of Trade Show Intelligence. Toni Wilson Ethical Guidelines for Trade Shows. Richard Horowitz Trade Show Counter-Intelligence. Geary Soska Counter-Intelligence at Trade Shows. Jonathan Calof Conference and Trade Show Intelligence for Government. Jonathan Calof Key Intelligence Topics. Jan Herring Competitive Technical Intelligence at Trade Shows and Professional Meetings. Jay Paap Connecting the Dots: Drawing Actionable Conclusions from Conference and Trade Show Intelligence Gathering. Kenneth Sawka A Conference and Trade Show Intelligence Methodology. Peter McKenney Trade Show Intelligence Case Study. Kirk Tyson

|